گواهینامه CCIE Collaboration سیسکو چیست؟
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ تاریخ انتشار

درباره گواهینامه CCIE Collaboration

محیط کار جهانی به دلیل فناوری‌ها و زیرساخت‌های پیشرفته، دستخوش تغییراتی است. همچنین تعاملات بین فرد به فرد یا شخص با سازمان، فراتر از تصور در حال تغییر است. ۴ جنبه اساسی نحوه کار افراد را تغییر می‌دهد که در ادامه معرفی می‌کنیم.
 همان‌طور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین دلایل این تغییر، فراگیر شدن کووید ۱۹ بود. بعد از سال ۲۰۲۰ درصد کارگران که از راه دور کار می‌کردند افزایش یافت. این یک اختلال بزرگ عملیاتی، سازمانی، فرهنگی و مالی در مفهوم سنتی «کار از دفتر» است؛ بدان معنا که مردم از خانه یا حتا در سفر می‌توانند  کار کنند و سازمان‌ها باید همان تجربه‌ای را که در دفتر کسب می‌کنند در اختیارشان بگذارند.
دومین روندی که نیروی کار را فراگرفته است، گنجاندن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در صنعت Collaboration است. تا سال ۲۰۱۹، تقریباً ۵۳ درصد از سازمان‌ها در سطح جهان دارای اتاق‌های جلسه هوشمند بودند که نقش بسیار مهمی در تغییر فرآیندهای تجاری و فرآیندهای تصمیم‌گیری ایفا می‌کنند. تخمین زده می شود که ۴۰ درصد از این اتاق‌های جلسات قرار است توسط دستیاران مجازی مدیریت و کنترل شوند.
 از طرف دیگر ، سازمان‌ها نمی‌توانند تجربه مشتری را نادیده بگیرند. راه‌حل‌ها و خدمات Collaboration به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا تجربه کاربر نهایی را که برای رشد و موفقیت کسب‌وکار حیاتی است، حفظ کرده و بهبود بخشند. اکثر مشتریان تصمیمات خرید خود را نه بر اساس محصول یا قیمت بلکه بر اساس تجربه مشتری می‌گیرند.
جنبه چهارم در مورد مدیریت وضعیت‌های امنیتی و دستورالعمل‌ها در فرآیندهای تجاری بدون توجه به صنعت و جغرافیا است.


اگر زمانی را صرف بررسی گواهینامه‌های سیسکو کرده باشید، می‌دانید که سیسکو گواهینامه‌های خود را در سطح‌‌های مختلفی ارائه می‌دهد که در هر سطح نیز زمینه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید بسته به آن‌که می‌خواهید در کدام‌یک متخصص شوید، یکی را انتخاب کنید. البته دریافت گواهینامه‌ها محدودیتی ندارند و شما می‌توانید در چندین زمینه تخصص کسب کنید. با این حال توصیه می‌شود مسیر خود را از ابتدا مشخص کنید. گواهینامه‌های سیسکو از شناخته‌شده‌ترین‌ها در صنعت فناوری اطلاعات هستند و دریافت یک گواهینامه CCNP می‌تواند فرصت‌های شغلی متعددی برای شما ایجاد کند. این گواهینامه‌ها را می‌توان از طریق مطالعه و آموزش و سپس با قبولی در آزمون مربوطه کسب کرد.
CCIE یک گواهینامه سطح Expert سیسکو است. با کسب گواهینامه‌های Expert که از معتبرترین گواهینامه در صنعت فناوری اطلاعات است، می‌توانید در زمینه خود متخصص شوید. گواهینامه CCIE Collaboration یک گواهینامه در سطح متخصص است که مهارت‌های شما را در راهکارهای Collaboration سیسکو تأیید می کند.
سازمان‌ها در سرتاسر جهان به دنبال افراد حرفه‌ای هستند که می‌توانند از پویایی‌های تغییر ابتکارات Collaboration برای برآورده کردن روندهای ذکر شده در بالا مراقبت کنند. آن‌ها به دنبال متخصصان ماهر و دارای گواهی می گردند که بتوانند از راهکارها و خدمات Collaboration یکپارچه مراقبت کنند.  CCIE Collaboration v3 سیسکو، گامی حیاتی در توانمندسازی متخصصان Collaboration برای برآورده کردن و حتا فراتر رفتن از این انتظارات است.
سیسکو در سال ۲۰۲۰ به‌روزرسانی‌هایی را برای برنامه صدور گواهینامه پرچم‌دار خود راه‌اندازی کرد تا منعکس‌کننده تقاضاهای فناوری در حال تغییر و الگوهای پذیرش در صنعت باشد. «امروز، فردا و فراتر از آن آماده کار باشید» موضوع اصلی بازسازی برنامه صدور گواهینامه است. برنامه صدور گواهینامه اصلاح شده، منعکس کننده نیازهای در حال تغییر بازار است.
سیسکو با توجه به فناوری‌های در حال تحول و تقاضاهای پیچیده صنعت، در تمرکز خود بر اعتبارسنجی شایستگی و مهارت‌های یک CCIE برای منعکس‌کننده پویایی‌های در حال تغییر و نیازهای آینده صنعت تجدید نظر کرده است.
متخصصان دارای گواهینامه CCIE دیگر نمی توانند خود را به عیب‌یابی، تشخیص و پیکربندی وظایف در شبکه محدود کنند. صنعت از آن‌ها می‌خواهد که نقشی بسیار بزرگ‌تر و پیچیده‌تر برای راه‌اندازی و حفظ نیازهای شبکه در حال تغییر خود ایفا کنند. آزمون جدید CCIE Collaboration v3 با هدف ارزیابی و اعتبارسنجی مهارت‌های داوطلب در طول چرخه عمر طراحی، استقرار، اجرا و بهینه‌سازی فناوری و راه‌حل‌های پیچیده Collaboration است. جنبه دیگری که نقش بسیار مهمی ایفا کرده است تمرکز بر اتوماسیون و قابلیت برنامه‌ریزی شبکه است.

چگونه گواهینامه CCIE Collaboration را دریافت کنیم؟

دستیابی به گواهینامه CCIE Collaboration مهارت‌های شما را در رابطه با راهکارهای پیچیده Collaboration تایید می‌کند. برای  کسب گواهینامه CCIE Collaboration، دو آزمون را باید با موفقیت پشت سر بگذارید: یک آزمون کتبی (اصلی) که فناوری‌های Collaboration اصلی را پوشش می‌دهد و یک آزمون آزمایشی عملی که راهکارهای Collaboration سازمانی را در کل چرخه حیات شبکه، از طراحی و استقرار گرفته تا اجرا و بهینه‌سازی، پوشش می‌دهد.

مرحله اول: قبولی در آزمون اصلی

350-801 CLCOR (Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies)
این آزمون دانش شما از فناوریهای اصلی Collaboration را تایید می‌کند. در واقع، دانش شما را از درک عمیق فناوری‌ها و مفاهیم پایه که همه راهکارهای Collaboration بر روی آن ساخته شده‌اند، تست می‌کند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به زیرساخت و طراحی، پروتکل‌ها، کدک‌ها و نقاط پایانی،Cisco IOS XE gateway  و  media resources، کنترل تماس، QoS، برنامه‌های Collaboration، اشاره کرد. دوره آموزشی مربوطه به شما کمک می‌کند تا برای نقش‌های پیشرفته که بر پیاده‌سازی و اجرای راهکارهای Collaboration سیسکو متمرکز است، آماده شوید.

مرحله دوم: قبولی در آزمون آزمایشگاهی

CCIE Collaboration v3.0
این آزمون آزمایشگاهی 8 ساعته، یک آزمون عملی است که به یک داوطلب برای برنامه‌ریزی، طراحی، پیاده‌سازی، اجرا و بهینه‌سازی راهکارهای پیچیده Collaboration سازمانی، نیاز دارد. آزمون به صورت کتاب بسته است و هیچ منبع مرجع خارجی مجاز نیست.

گواهینامه CCIE Collaboration برای چه کسانی مناسب است؟

CCIE همچنین، بهترین گزینه برای داوطلبانی است که انتظار می‌رود مهارت‌های حل مسئله در سطح متخصص را برای پشتیبانی از فناوری‌ها و توپولوژی‌های پیچیده شبکه ارائه دهند. CCIE بهترین ابزار ارتقاء شغلی برای دانشجویان و متخصصان فناوری اطلاعات است که به دنبال یک گواهینامه معتبر بین‌المللی برای پیشرفت در شغل خود هستند. CCIEمانند تمام گواهینامه‌های سیسکو اعتبار بالایی در سراسر جهان دارد و بسیار چالش‌برانگیز است. حرفه‌ای‌هایی که 5 تا 7 سال در صنعت شبکه کار کرده‌اند، کاندیدای مناسبی برای دریافت CCIE هستند، همچنین برای دریافت این گواهینامه باید انگیزه کافی برای دستیابی به این سطح از گواهینامه شبکه را داشته باشید.

مزایای دریافت گواهینامه Collaboration CCIE چیست؟

آزمون آزمایشگاه Collaboration CCIE به گونه‌ای طراحی شده است که مجموعه مهارت‌های آزمودنی به بهترین نحو اعتبار‌سنجی می‌شود. برنامه درسی موضوعاتی را پوشش می‌دهد که برای داوطلبان بر اساس نقش شغلی و نیازهای سازمانی آن‌ها تنظیم شده است. دریافت گواهینامه Collaboration CCIE به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در پیاده‌سازی، طراحی و عیب‌یابی راهکارهای Collaboration پیچیده سیسکو تأیید کنید. کسانی که موفق به مسب این گواهینامه می‌شوند دانش اتوماسیون و برنامه‌ریزی شبکه را دارند، زیرا هر دو این مباحث در آزمون آزمایشگاهی CCIE Collaboration پوشش داده شده‌اند.
پس از کسب این گواهینامه، فرصت های شغلی زیادی به دست خواهید آورد. داشتن این گواهینامه شما را از متخصصان غیرمجاز متمایز می کند. گواهی CCIE Collaboration همچنین شما را با مهارت های مقابله با پیشرفته‌ترین فناوری های سیسکو مجهز می‌کند. این یکی از چالش برانگیزترین گواهینامه‌های سیسکو است و تبدیل شدن به یک متخصص Collaboration تایید شده را تضمین کرده و به عضویت گروه خاصی از متخصصان شبکه تبدیل درمی‌آورد. بنابراین، تکمیل موفقیت‌آمیز آزمون آزمایشگاهی CCIE Collaboration شما را از تمام کاندیداهایی که برای پست یا شغل مورد نظر با شما رقابت می‌کنند یک قدم جلوتر قرار می‌دهد. سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به‌دنبال نامزدهایی هستند که بتوانند از چرخه حیات کامل شبکه‌های خود مراقبت کنند و در عین حال برای فناوری‌های آینده آماده باشند.
کسب گواهینامه CCIE Collaboration پس از قبولی در آزمون آزمایشگاهی به این معنی است که داوطلب با پیشرفته‌ترین دانش چرخه عمر راهکارهای Collaboration آشنا است و ظرفیت او برای درک و مدیریت فناوری‌های Collaboration تایید شده است.

تقاضای بازار کار برای CCIE Collaboration

بازار کار همواره به دنبال مهندسان Collaboration توانمند، آگاه و دارای گواهی هستند. متخصصان CCIE Collaboration می‌توانند فناوری‌های نوظهور را درک کرده و یاد بگیرند و با مهارت‌ها و دانش فنی عمیق خود به پیشرفت کسب‌وکارها کمک کنند.
گواهینامه CCIE توسط سیسکو برای مدت طولانی استاندارد طلایی مهارت شبکه بوده است. بازار کار انتظاری از مهارت‌ها و دانش دارد که متخصصان دارای گواهینامه CCIE می‌توانند از پس آن بر بیایند. این به دارندگان این گواهینامه کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی بهتری در سراسر جهان پیدا کنند. گواهینامه CCIE بازار کار جهانی را برای حرفه‌ای‌ها باز می کند.

آشنایی با سایر دوره‌های سیسکو 

برای آشنایی بیشتر با مشاغل شبکه و امنیت و دوره‌های آموزشی روی لینک‌های زیر بزنید: 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg